Eklovens fotoblogg

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Jag är så tacksam

Av Boris & Carina - 12 april 2009 00:00

JAG ÄR SÅ TACKSAM! 


Jag är så glad idag över att vår Jonas lever för igår, ca 1 km från vårt hem hände det som man inte vill uppleva som förälder. 


Det var en helt vanlig Påskafton, vi hade just ätit lite mat och satt och fikade ihop med Boris dotter Sandra hennes sambo Oskar och deras barn Klara och Sofia, Boris yngsta dotter. Då ringer telefonen och Boris svarar och jag ser genast att något har hänt så jag frågar är det Jonas? Och han nickar. NEJ!!!! Jonas hade krockat. Vad man gör och tänker i sådana situationer är mycket märkligt. Tror inte man tänker alls…..  


Det första jag ser vid olycksplatsen är en totalt demolerad bil, men Jonas står nästan helt oskadd vid sidan om och har fått hjälp av en granne som bor där krocken hände att ta sig ur bilen, bortanför står bilen som körde på honom, även den mycket tilltufsad och även den en Saab av äldre modell. Den mötande bilen hade genat i kurvan och kört på vänster sida och man såg på Jonas bils hjulspår att han försökt hålla till höger så mycket som möjligt men till slut gick det inte. Jonas mejade först ner ett staket sedan ”missade” han tre stora el-stolpar och en transformator station och ett elskåp och bilen stannade 5 cm från två stora stenar i diket. Jonas har haft en ruskig tur i oturen. Hela sidan där föraren sitter och bakdörren var helt deformerad där den andra bilen körde in i honom. Bärgningsbilen fick komma och hämta bilen. 


Jag är mycket tacksam för att Jonas körde en SAAB 9000, gammal javisst en

 -93:a men jag tror våra Svenska bilar även om de har ett antal år på nacken är säkrare än de som är importerade billiga, sen får man säga vad man vill om den saken. Visst drar de lite mer bensin, men de måste de också få göra när de väger så mycket mer än de ”bensinsnåla” importerade och där man har ett säkerhetstänkande bakom varje detalj i bilen. Saaben är nu ett minne blott men min Jonas lever och det är huvudsaken. Jag är ju en "gammal" Volvo arbetare sen 30 år tillbaka så jag vet vad som finns i våra bilar och jag tror inte att Saab är sämre.


Vill också tacka Marianne och Kurt för att vi fick köpa bilen och som man nu kan se det nu i efterhand, gjorde att jag fick behålla min son Jonas i livet.

Kanske hade han en skyddsängel som hjälpte honom.

skyddsängel

 
 
Ingen bild

Jennie Olsson

12 april 2009 11:46

Tur i oturen är vad man kallar en sådan händelse. Vilken tur att det slutade lyckligt. Kramar från Sturkö.

 
Ingen bild

Tina o Tea

12 april 2009 17:11

Behöver jag säga att tårarna rann på mig.....kan bara inbilla mig dina känslor innan du såg att Jonas var ok ! Ja, di barnen, di barnen...de vet inte hur högt man älskar dem ! Krama Jonas hårt från mig o Tea !

 
Lena

Lena

12 april 2009 19:26

En sån tur att Jonas klarade sej. Kommer ihåg när jag var 6 år och mina föräldrar frontalkrockade med en annan bil och den som var skuld till det hela smet från olycksplatsen. Min farmor var barnvakt och jag glömmer aldrig det telefonsamtalet och farmors ansikte när hon svarade och fick veta vad som hänt.

Här var vi kapat och klyvt ved och Johans tumme så det blev en långfredag på akuten i Kalmar men det kunde alltid varit värre. Ibland så har man tur, någon vakade över honom också kan jag tro.

Ta hand om er och krama om Jonas, morfar Boris och lilla Klara,kram Lena

http://www.heimarkenskennel.se

 
Ingen bild

Newtons Kennel

12 april 2009 20:26

Helt klart hade han sin lilla skyddsängel med sig i denna stund. Förstår eran rädsla.

Kramar Eva.

 
Marianne

Marianne

12 april 2009 23:48

Ibland så måste även våra skyddsänglar få jobba lite. Jonas skyddsängel gjorde ett bra jobb. För det fanns inte enbart en förare på fel sida av vägen, utan även farliga hinder som Jonas passerade innan hans bil stannade. Jag håller med dig om att en rejäl bil är viktigt. Jag skulle aldrig köpa en liten bil eller ens vilja köra en mindre bil. Än mindre att mina barn skulle ha en småbil. Stora krocksäkra bilar är att föredra och Jonas hade troligen fått mer personskador om han inte hade haft en stor bil.
Jag hoppas att Jonas ska slippa sviter efter olyckan.
Kram
Maya

http://www.ekoxenskennel.se

 
Maria

Maria

13 april 2009 09:09

Ja du, skyddsänglar dom finns,jag är helt övertygad om det.Min Tim har krockat ett par gånger och klarat sig oskadd tack och lov.Men bilarna har bara varit skrot.Men ibland kan man ju undra varför inte änglarna finns med hela tiden?Mem, men vår tid kanske är utsatt vem vet.Krama Jonas från oss alla

Maria med familj

http://ellebacken.webs.com

 
Ingen bild

Sissi

18 april 2009 17:55

hej
Hu så hemskt...så bra att hans skyddsängel var med denna dag!
Hoppas Jonas inte har några sviter efter olyckan.
Kram på er
Sissi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Boris & Carina - 29 november 2022 07:00

Då är de 6 veckor de små och har varit ute en liten stund i det fina vädret      Hane 1     Hane 2     Hane 3     Tiken - Eklövens This Is Happiness (Lycka)   ...

Av Boris & Carina - 8 november 2022 06:30

Ja då är de redan 3 veckor de små liven och blir bara sötare och sötare för var vecka    Tiken:   Hane 1   Hane 2   Hane 3   ...

Av Boris & Carina - 1 november 2022 07:45

Då är de två veckor och har öppnat ögonen    Underbart söta små    Tiken:   Hane 1:   Hane 2:   Hane 3:   ...

Av Boris & Carina - 15 maj 2022 22:15

Ja då har medlemmarna i S kullen flyttat till sina familjer och vi önskar alla ett stort LYCKA TILL    Tik 1       Tik 2       Tik 3     Hane 1     Hane 2     Hane 3         ...

Av Boris & Carina - 30 april 2022 08:15

Så är de 6 veckor de små godingarna      Tikarna:             Hanarna:             ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Vädret här i dag

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok för Eklövens Fotoblogg


Ovido - Quiz & Flashcards